Voiture / Car | Morgan Plus 4 Supersports |
Immatriculation / Reg no | PGP 123 |
Car number | 74 |
Surnom / Nickname | Choc Ices |
Plateau | 3 |
Les pilotes / Team Drivers | Simon Gurney, Mark Shears, Graham Coles |
Équipe de soutien / Support Team | Mark Pollard, Jonny Shears |
Mercredi / Wednesday 6
Nous arrivons à Caen en provenance de Portsmouth, et nous roulons vers le Mans où l'hôtel Arbor nous accueille chaleureusement. Le parking du Houx est déjà plein-ils ont dû arriver de nuit!!! - mais on trouve un coin tranquille juste à côté.
We travelled over via Portsmouth to Caen and then motored down to Le Mans and received a warm welcome at the Hotel Arbor. The Houx car park was already full (what time do they get there?) but we were able to find a secluded spot nearby.
Jeudi / Thursday 7
Signatures et vérifications sans problèmes si ce n'est la file d'attente nerveuse pour le vérificateur qui ne s'intéresse finalement qu'à l'allumage car il ne veut rien d'électronique.
Signing on and scrutineering all went smoothly apart from the queues and the nervous wait for the scrutineer. The only thing he looked at was the distributor to make sure we did not have electronic ignition.
Vendredi / Friday 8
La voiture va bien au deux séances d'entraînement si ce n'est ce problème de surchauffe récurant. Finalement, on retire la calandre pour faciliter le flux d'air.
The 2 practices went well but the car was overheating again which has been a problem for some time. In the end it was decided that the front radiator grille should be taken out to try to improve air flow.
Samedi et dimanche 9 et 10: les courses / Saturday & Sunday Races 9/10th
6 heures du matin Mark sprinte vers la voiture et après quelques tours passe le volant à Simon. Nous terminons 27e sur 75 avec 133.6 km/h pour le tour le plus rapide, mais Simon est pénalisé d'une minute pour un retour au paddock trop rapide.
Dimanche, à 3h du matin la deuxième course part avec Simon qui passe ensuite le relais à Graham. Nous somme 24e avec un tour à 131.9km/h. Malheureusement, l'embrayage pose des problèmes et devient pratiquement inutilisable en fin de course.
Malgré tous nos efforts pour réparer, nous partons sans embrayage pour la dernière course. Graham se colle au départ en 4e, poussé par quatre gaillards, et réussit le remarquable exploit de passer les virages et les chicanes sans changer de vitesse, avec un tour à 132.9km/h. Nous sommes satisfaits de terminer 21e... La suite: arrosage et verres levés avec nos amis et tous nos supporters de VINMOG.
The first race at 6pm kicked off with Mark sprinting across to the car and then handing over to Simon. We finished in 27th position out of 75 starters with a fastest lap of 133.6 kph. However Simon picked up a 1 minute penalty for not respecting the slow lane regulation.
The second race at 3am on Sunday morning was started by Simon who then handed over to Graham finishing in 24th place with a fastest lap of 131.9 kph. However the clutch was starting to play up and by the end Graham was hardly able to change gear at all.
Although we tried everything to repair the clutch release bearing, we had to race the last race on Sunday morning with no clutch whatsoever. Graham, who did both stints, started the car in 4th gear aided by 3 burly pushers and got away. It was helped by having a rolling start but it was a great feat of racing ability to take the car through all the corners and chicanes stuck in 4th gear with a very creditable fastest lap of 132.9 kph. The overall finishing position was 21st which was extremely pleasing. After the race much celebration and wine was shared with our friends and all our VinMog supporters.
Dimanche soir / Sunday evening
Une superbe soirée de détente au dîner à l'hôtel Arbor, mis au point par Quentin et le comité que nous remercions chaleureusement pour leur excellente organisation.
A wonderful “wind down” dinner at Hotel Arbor splendidly arranged by Quentin and the VinMog committee for which many thanks from all concerned.
À la prochaine / Until The Next Time !!
Simon Gurney